Showing posts with label takdir. Show all posts
Showing posts with label takdir. Show all posts

Sunday, January 15, 2012

ape2 jer la weii....!!!!


boring gile kot,
hari ni pg opis tp account ntah pape,
last2 aku melepak bersembang jer kat opis
pastu balik, online jer la keje aku
xdek keje len melainkan bermalas-malasan kt umah ni
bila hidup nk berubah ni
haiihhhh....rutin hidup yg membosankan
tp klu kne pg keje lg aku bosan..
STRESSS...!!!!!

pretty much problem ada kt opis tu,
smpai kadang-kadang aku rasa benda x patut jadi isu pon dijadikn isu
skrg ni da xleh suarakan isi hati
nanti kene kondemn semacam jer la kan
lantak la..malas aku nk fikir
manusia bercakap memg senang,as simple as u can...
ckap mungkin senang tp yang menanggung tu ade ke korang fikir???

hidup timbal balik jer,apa yang ko ada mungkin die xdek
dan apa yang ko xdek mungkin kelebihan kt die
percaturan Allah itu benar, kerana hanya Dia yang Maha Mengetahui
mungkin kdg2 kite bertanya kenapa aku dan bukan die???
tp pernah kite fikir,
segala yang datang itu setanding dengan kemampuan kite untuk menghadapi nyer???
Allah tidak menzalimi hamba-Nya dengan ujian yang tak mampu untuk dia tanggung..
jadi, bersyukurlah kita bila kite diberi ujian
kerana ujian itu membuatkan kite menjadi lebih tabah
dan secara tidak langsung kita akan lebih mengingati Dia, insyallah....(^_^)


heheeheh...ape aku membebel ni??
opsss,ni bukan membebel tapi muhasabah diri..
semoga aku lebih beringat di samping mengingati..peace....!!!!
Ape pon,yg penting...........
aku rasa stress hari ni sbb memikirkan esok isnin....uwaaaaaaaaaaaaa.....
malas nyer, esok da keje semula...!!!!!


p/s : tp ada orang sgt happy hari ni kot,siapa yaaa....hahahaahah,
       happy utk kamu wahai sahabat...
       kan da ku katakan kuasa Allah siapa yang taw....('',)

Wednesday, January 11, 2012

Pengharapan dalam Penantian Takdir




malam ni stok jiwang kot...
secara tiba-tiba terngiang2 lagu ni kt telinga aku..
kebetulan rumate ade lagu ni dalam lappy die,
ape lagi....gigi-biru laptop ke laptop
layan sepanjang malam..
lagu ni sangat best, nyanyian Ayushita, 
OST Ketika Cinta Bertasbih
dengar lagu, sedih menyentuh jiwa sikit kot..
(sikit ker??)

seriously,
feel something uneasy deep in my heart
but sometimes i keep ignoring the feeling, just let it go 
again and again
but how long?? i have no idea
now, berserah serta pasrah
cume berharap semuanya baik baik dan yang terbaik
kalau bukan untuk orang lain, 
mungkin adalah yang terbaik untuk aku..
insyallah...(",)


back to the main idea for this entry
korang nilaikan sendiri liriknyer....(^_^)



AYUSHITA - Tuhan  Berikan Aku Cinta

Walau aku senyum bukan berarti
aku selalu bahagia dalam hari
ada yang tak ada di hati ini
di jiwa ini hampa

Ku bertemu sang adam di simpang hidupku
mungkin akan ada cerita cinta
namun ada saja cobaan hidup 
seakan aku hina

Tuhan berikan lah aku cinta
untuk temani ku dalam sepi
tangkap aku terang -Mu
biarkan lah aku punya cinta

Tuhan berikan lah aku cinta
aku juga berhak bahagia
berikan restu dan halal-Mu
Tuhan beri aku cinta


p/s : keep on thinking about what my colleagues said today,
did i just fill in the empty box..???




Thursday, December 15, 2011

~~IaNya PasTi, Masa DiA SudaH TiBa~~

hari ni, hati rasa x sedap jer...

errmmm....last2 dpt call dari angah bagitaw yang pak andak da xdek, innalillahhiwainnailahirajiun...

x sangka plak hari ni ade berita x baik...sedihnyer

sekarang ni, tgah fikirkan keadaan mak...mcm mana la mak agaknya, bole ker die terima..

teringat time arwah mak long pergi dulu, mak pengsan 3x...
kesian mak, mesti die sedih..adik beradik die dah la sikit ,tu jer la yg ada kot
anak yatim piatu....
x sanggup aku bayangkan hidup dorang dari kecik,sgt susah,
biasa la dok dengan orang len,
xsama dengan dok dengan keluarga sendiri...
kesusahan mengajar die menjadi sangat tabah...
proud wif u mak....

td called abah, arwah dah selamat dikebumikan...semoga rohnya dicucuri rahmat dan berada dalam golongan orang yang diberkati Allah, insyallah...


p/s : al-fatihah untuk arwah, semoga arwah sejahtera di sana