Showing posts with label stress. Show all posts
Showing posts with label stress. Show all posts

Sunday, January 15, 2012

ape2 jer la weii....!!!!


boring gile kot,
hari ni pg opis tp account ntah pape,
last2 aku melepak bersembang jer kat opis
pastu balik, online jer la keje aku
xdek keje len melainkan bermalas-malasan kt umah ni
bila hidup nk berubah ni
haiihhhh....rutin hidup yg membosankan
tp klu kne pg keje lg aku bosan..
STRESSS...!!!!!

pretty much problem ada kt opis tu,
smpai kadang-kadang aku rasa benda x patut jadi isu pon dijadikn isu
skrg ni da xleh suarakan isi hati
nanti kene kondemn semacam jer la kan
lantak la..malas aku nk fikir
manusia bercakap memg senang,as simple as u can...
ckap mungkin senang tp yang menanggung tu ade ke korang fikir???

hidup timbal balik jer,apa yang ko ada mungkin die xdek
dan apa yang ko xdek mungkin kelebihan kt die
percaturan Allah itu benar, kerana hanya Dia yang Maha Mengetahui
mungkin kdg2 kite bertanya kenapa aku dan bukan die???
tp pernah kite fikir,
segala yang datang itu setanding dengan kemampuan kite untuk menghadapi nyer???
Allah tidak menzalimi hamba-Nya dengan ujian yang tak mampu untuk dia tanggung..
jadi, bersyukurlah kita bila kite diberi ujian
kerana ujian itu membuatkan kite menjadi lebih tabah
dan secara tidak langsung kita akan lebih mengingati Dia, insyallah....(^_^)


heheeheh...ape aku membebel ni??
opsss,ni bukan membebel tapi muhasabah diri..
semoga aku lebih beringat di samping mengingati..peace....!!!!
Ape pon,yg penting...........
aku rasa stress hari ni sbb memikirkan esok isnin....uwaaaaaaaaaaaaa.....
malas nyer, esok da keje semula...!!!!!


p/s : tp ada orang sgt happy hari ni kot,siapa yaaa....hahahaahah,
       happy utk kamu wahai sahabat...
       kan da ku katakan kuasa Allah siapa yang taw....('',)

Wednesday, December 14, 2011

~~BaLik KaMpUnG~~

entry hari ni....balik kampung...
the most things aku paling suke dalam hidup, balik kampung...hahaha (",)
so, last weekend, 
genap 4minggu berturut-turut kot aku berulang alik balik kampung
KL - Raub, Raub - KL....

reason, xdek reason, 
aku rasa nak balik, aku balik la....
lgpon, xkan nak tunggu ada sebab jer baru nak balik,ye dop???

tapi hidden reason,
1st, aku STRESS dgn environment kerja aku skrg, 
so, cara paling baik untuk melegakan hati or mengurangkan rasa stress,
~BALIK KAMPUNG~

2nd, sekarang musim durian, rambutan dan manggis kt Pahang
jadi, for sure la mak aku akan memborong durian secara besar-besaran
hahahahaha...gelak bahagia, best gile makan durian banyak-banyak
x caya...tgok pic ni....

tadaaaaa....!!!! banyak x..hheheehhee















so, memg sangat best balik umah musim buah-buahan ni..
tu belum kira buah rambutan yang sangat banyak,
plus dua pokok manggis kiri kanan umah mak yang bakal masak seminggu lagi ni
hahaahahaha...
so,aku rasa no need to give any reason to balik kampung lagi
minggu ni, xper la..aku dtg keje as yang dorang nak,
but, next week, krimas holiday...
sorry...aku nak balik kampung,hehehehe

furthermore,
da janji dgn ayong nak sambut besday abg chik, 
yeayyy...but kene sponsor kek,
secret recipe la jawabnyer, baru layan....huhuhuhhu



p/s : cuti still balance 2hari lagik ni,ntah bile aku nak amik habiskan...huhuhuhhu