Friday, December 9, 2011

~~LIFE, not all about it was sweet~~

this entry, don't know how to clarify it but mostly i feel sad plus hate her with full my heart...!!!!

sometimes we think she/he was a good friend to us, but reality she/he was a person was so means, might be need to avoid ever....sometimes we don't know or realize got some kind of 'kawan' was an enemy, which is the most ever person need to throw away from ur life, seriously...i was feel it and currently cant accept the fact that she was the person i called as a 'kawan'...this is KAWAN????

so,frankly speaking....serik dgn semua ni..kadang2 bila kita baik dgn orang, x semestinya orang itu akan balas kita dengan baik...bila kite jujur dgn org, xsemestinya org jujur balik dgn kite...dan mulai hari ni aku kene ingat...wujudnya segolongan yg mengaku kawan but behind me will be stab back my heart, depan ckp lain then bile jumper org lain akan mengutuk, menghina segala meng la adakan,paling teruk sedaya upaya akan memburukkan kite supaya die nampak baik,,so jgn heran bile korang jumper org macam ni,sbb aku dah jumper...so,it would be nice if x kawan langsung sebab wat per nak kawan dgn org mcm ni....GUNTING DALAM LIPATAN....

xper la, hidup ini umpama roda, maybe this time aku kat bawah..satu hari nanti insyallah..pasti akan berada di atas...dah ini bahagian aku,hadap jer la..yg penting kuatkan hati...

aku mlas nk cakap pape lg, semoga dipermudahkan Allah segala urusan hidup aku, diampunkan segala dosa aku dan semoga aku beroleh bahagia di dunia dan akhirat, insyallah...

p/s: got some advice from my beloved rumate.....~~'Dia 'kawan' tapi bukan 'sahabat'...quote ni menarik sbb membuatkan aku berfikir, yes...memg die bukan sahabat sbb die hanya kawan, kawan yg suke mengambil kesempatan..berkawan dengan die boleh diumpamakan dalam  pepatah melayu 'ibarat melepaskan anjing tersepit', apabila dilepaskan kaki kita yang digigitnya...so,renung2kan dan selamat beramal....huhuhuhuh ..(",)

2 comments: