Showing posts with label kawan. Show all posts
Showing posts with label kawan. Show all posts

Saturday, October 27, 2012

Walimatul Urus -- JJCM Kedah - Penang

seperti biasa,dengan lafaz Bismillahhirrahmanirrahim
sebagai pembuka biacara....(^_^)

entry jalan2 dengan kawan opis..(^_^)

kisahnyer June lepas....hahahahah...sudah berabad okeyh..!!!
tapi still nak hapdate here sebab aku byak snap pic for dis trip..
kisahnyer...my boss yg garang gile nak mati kawin...
dijadikan kisah,kenduri nyer kt KEDAH...huhuhuhhu..wifenyeer orang Pendang, Kedah.
i loikeee....tingat time dok Sintok sana..UUM dalam ingatan... (^_^)

rancang punyer rancang, akhirnya...
nama yang terlibat dalam acara JJCM ni, Linda (saya la tu), kak yuli, nazrul n kimi
then...got couples..abg nizam n wife, 
also Salam dan wife, tak ketinggalan Muhaimeen yg comel..
(budak ni kasi orang germa jer dgn die,comel sangat!!!)

kami gerak dalam pukul 8am dr KL, dan sampai kat RnR gurun dalam kol 11am...
tunggu yang len (abg nizam n wife & salam n famili).
tunggu punyer tunggu...dekat kol 12.30 baru muncul...hampeh tol..
kitaorang yg lagi jauh dulu sampai nih....
(dorang gerak dr penang jer kot)..esk,esk,esk..
bila dah berkumpul,terus heading ke Pendang...x jauh dah pon...
dalam kol 1pm tu kitaorg sampai dah kt umah pengantin...
.waaaaaa...x sabar nk tengok muke Rere pkai baju pengantin masa tu..hahhahahaha...
sampai jer tengok pengantin dah siap berarak...
paling best....rere terkejut tengot kitaorg datang, mesti die x sangka kan...
wahahaha,saje jer buat surprise, sbb da ckp awal2 kt die...
mcm xleh pgalasan standard....'jauh la re kenduri ko tuh...'..wahahaahhahahaha






lepas dah settle sume...makan,bergambor n mengusik rere...
wahahhaaaha...aktiviti wajib kot bagi mereka yang kawin, akan kene buli time kenduri...ngeeee
dah siap sume...ape lagi...balik la weiii..penat dah makan plus mengantuk..hikhikhik
dalam dekat pkol 3pm kitaorg gerakbalik
tapi sebenarnya x balik lagi, agenda seterusnyerperlu dilaksanakan..
bak kata pepatah, killing 2birds wif a stone...wahahahaah,
pepatah lgi senang...sambil menyelam minum air..sambil pg makan kenduri, pg la jalan2 sekali....hikhikhik
kitaorg terus headnig ke penang...yeayyy...
TETAPI....
jgn ingat perjalanan ke sana itu seronok..
.satu tragedi telah berlaku....wahahahaa...
nak taw ape....tadaaaaaa...biar picture yg berbicara...hikhikhik

tadaaaaa....!!!!!



(nazrul yang tengah bertungkus lumus menukar tayar...lap u la nazrul..hikhikhik)

sekali tayar kete pancit daaaaa....wahahaaha
nak dijadikan cite...sume x penah tukar tayar kete...matih!!!!
naseb la akal kakyuli panjang sikit, akhirnyer berjaya jugak....
adoiii...memang haru biru kami dibuatnyer
gile ape tayar pancit betul2 atas jambatan pulau pinang tu,
habis la kene hon2, sbb orang ingt saje2 berhenti...
tmbah plak aku dgn kimi sibuk amik gambar time tuh
wahahhaahaha...gilak2...

lepas kejadian,terus cri kedai tayar,
tukar tayar lain..sbb x yakin gn tayar spare tuh...
naseb ade nazrul as banker kak yuli...wahahaaha
lepas settle sume, baru pg cari makan...perut kenyang lagik
tapi orang kata, datang penang tak makan pasembor padang kota memg rugi la kan..
so, terus pg sana pekene pasembor..memg best..
makan pasembor tepi laut...huhuhhuhu

ni la die pasembor nyer....credit to wife abg nizam sbb belanja pasembor, (^_^)

       apesal abg nizam wat mulut gitu...konpius sekejap...wahahaahahaha

lepas siap makan,dok lepak plak tepi laut....
time ni la aku sibuk berposing nyer...wahahahaaaa...
bukan selalu kan, plak tu dah betol 2 gaya perempuan melayu terakhir...
baju kurung tepi laut..!!!

layankan sajerrr....!!!!



peace yooo....wif kak yuli






pakai baju kurung lagi..ngeeeee..


kimi yang lagi sopan dari aku...

habis jer melantak kt cni,
pagi plak cari jeruk kt mana ntah...aku tak taw nama tempat
yg penting, gile byak jeruk jual kt sana.
time tuh dah x sempat nk snap pic..
sibuk pilih jeruk2 jer...hahahahaaha..

selesai semua,kami pon balik...tapi tang balik tu,
kami nek feri...saja nak rasa nek feri
mcam x penah plak kan...wahahahaa
time nek feri tu, punyer la xcited
dok tanyer abg nizam sebagai pemandu pelancong...
lama dak nek feri tu...
die ckp, 40min dr pulau ke tanah besar,TIPU...!!!!
ada la dalam 5min jer....hampeh tol abg aku sorang nih...hikhikhik

papepon, itula kisahnyer
hahahaha...happy sangat wpon tragedi tayar pancit berlaku...

ok,dah pkol 2am...
aku nak tido....daaaaa..nnti ada masa cite pasal len plak..
later on nk cite pasal feveret tempat makan aku, kakyuli n nazrul...
SEOUL GARDEN...huhuhuh...

byeeee...assalamualaikum wbt.






Saturday, January 7, 2012

HoLidaY : CameRoN higHLaNd



orang cakap, petua menghilangkan stress,
selain daripada shoping - bg golongan wanita, aku akui nyer...('',)
bercuti adalah salah satu daripada aktiviti yang amat berkesan untuk menghilangkan stress

entry ni just nk kongsi about our trip (aku, yana,didot dan dak sue)
there is unplanned trip,
asalnya just nk ikot aku balik raub jer, tetibe pagi2 buta 
dapat 1 mesej from tuan punyer kete
'jom cameron'...!!!!

alkisahnya,dari umah aku kat raub ke cameron
only takes aroung 1 1/2 hours -2 hours only,
compared before,if nk g Cameron dekat 5jam kot..
disebabkan jalan baru tu dah okay,
PosBetau (sg Koyan) - Cameron
 kami pon sepakat nk g Cameron on dat day..

gerak dari umah dalam pukul 9pg kot,
abah suh pg pagi if nak pg sana, sebab xdek la jammed sgt
so,kami gerak awal, lepas breakfast terus gerak..
sampai Cameron dekat pkol 11pg...
first things, berhenti kt Bharat Tea, minum teh dulu la,hahahahhaah....
permandangan xpyh ckp la,sgt cantik...
macam dalam cite Ombak Rindu tu... ('',)
tapi aku rasa da kurang sejuk kot,x sama cam dulu..heheheh

lepas tu, mula memulakan mission berjalan-jalan
then, realise yg jalan da start jammed..hahahaha
tol ckp abah, kt atas nanti selalu jammed, hati2 bawak kete..
nk cari parking punyer la susah..adoiiii..
tp  at last dpt jugak la kn parking nyer
then terus menjalankan misi membeli belah apa yang patut
wajib beli klu pegi cameron ni 'jagung manis'
then, tea, strawberi also payung strawberi..
paling x leh blah, boleh beli benda apa ntah yg tutp telinga tu, 
konon2 sejuk sgt, kene paki benda alah tu..hahahahah
macam kanak2 riang jer kan..

round-round, jalan-jalan kt sana
smpai x sedar jam da pkul 5ptg
then cepat2 gerak balik umah,sbb abah da sibuk anta msej suh balik cepat
risau la kot,sume nyer anak dara dalam kete tu
hahahaha...
so far, memg best bile berjalan dalam keadaan unplanned 
gamble jer mana yg ada,
redah jer kt mana-mana celah yg ada
even x perfect but still puashati dapat jalan2 dengan gembiranyer

layan candid-candid kami di sana..
tapi x byak sbb mostly pics ade kt camera yana n dida (@_~)











p/s: the last pic was showing muke bakal pengantin baru..hahahahah