Showing posts with label cari kerja. Show all posts
Showing posts with label cari kerja. Show all posts

Wednesday, December 14, 2011

~~keRja oh KeRja~~

thinking of find the new job...
was starting to fill up the form and photocopy all the certificate which is need
hopefully, will got the one of them, insyallah
tiring to facing the current job...
so stressful..
the most stressful when the salary will be cut off..arrgghhh..
the most suffering was staff...
but company will get more n more...aiiisshhh...

so, start the mission..

first thing, find the person untuk sahkan sijil2 aku...hahahaahha
surely aku akan menyusahkan kawan-kawan...
dis time aku telah menyusahkan Helmi...hehehe
thanks Mie, sanggup dtg dr Gombak to take my cert untuk pengesahan,
jasamu di kenang....('',)

Result, da siap disahkan...



esok nak pg pejabat pos..

semoga dipermudahkan segala urusan..

Ya Allah, kau bukakan lah pintu rezeki untukku 
dan 
permudahkan segala urusan aku untuk mengejar cita-citaku,
amin ya Rabbal a'lamin...

Tuesday, December 13, 2011

~~stress~~

today 13/12/2011....genap setahun kot aku keje kt cni, ermmmm...x sangka aku mampu bertahan selama ini, melalui perit pedih kehidupan seorang yg bergelar pekerja swasta....ya Allah peritnya..

so, genap setahun today,ingatkan nak happy2 and set today as a great moment...YES, will be great moment today coz today sgt stress dgn tekanan keje..gile la,macam2 la jadi hari ni, paling teruk menahan sakit kepala yang teramat sgt sampai rasa nk pecah kepala aku...dah menitik dah air mata td menahan sakit, tp aku kene kuat semangat...hari ni kan BAD DAY...even like or not, kene go through jugak..dugaan..

alkisah,hari ni kene tiaw dengan bos sbb x dtg weekend (aku g balik kg)...ermmm, yes memg salah aku pon,so terima jer la..apa nk wat,kite ni kan staff...kene marah diam jer la...huhuhuhhu...hari ni plak merupakan hari paksaan untuk untuk stayback and malangnya hari ni plak la kepala ni rasa sakit...uwaaaa,mak nk balik xtahan sakit...tp sbb takut,aku just telan actifast panadol,dah 2 biji kot aku telan...ape la malang nasib..

so, currently niat nk update annivesary ni rasa cm x best jer sbb today bad day...just update dlm blog ni jer, coz i think need to remark as a bad day...heheheh...

from now on, aku rasa sangat2 la nak cri keje len yg mana aku x rasa sgt stress and feel demotivated like this...i know all job was not easier but i think better try to find the new one yang aku rasa happy tuk aku wat...before this,i am so happy wif my job,really2 happy..i love it, but now....mmmmmmm...think it was so hard for me....mybe coz of the new scorecard implementation, it was effect so much on me..

currently, already 8.43 but still at office....waiting the clock sharp on 9.00 pm, will pack and going back..hope the time quickly passed,  aku tgok jam ni x gerak2 pon....adoiiiiiii...bila la nk kol 9pm ni,x larat..jp lg nk g jumper kawan plak kejap sbb nk mx tolong sahkan sijil2 aku tu...ingt nk poskan segalanya esok, segala mak tok nenek kerja kosong yg ada...harap2 ada la rezeki aku kt tempat lain....amin..